Saturday, April 16, 2011

Teka Teki orang Dewasa (18SX)

AMARAN
Kepada Mak, Kak Fra serta Cik Cimbab. Jangan terkejut baca petikan di bawah. Ini sekadar gurauan semata-mata.


Bermulanya alkisah.. Di Wad Puteri..

Dek sebabkan tenaga pengajar tiada dan sedang bercuti, Aku pun bermaharajalela la.

Hahahha.. Hari ini Hari Sabtu aku yang punya. Ha HA ha

Bermula lah kesah,

Timah : Weh, aku ada teka teki, Jawab tau. Apa beza lampu stadium dan lampu bilik.
HUDA : (dengan pantas dan tangkasnya saya jawab) Lampu stadium besar. Lampu bilik kecik. Lampu stadium ada banyak. Lampu bilik ada satu je. (Okeh! Cukup bangga dah)
Timah : Salah! 
HUDA : Dah tu? 
Timah : Lampu stadium ON time main. Lampu bilik kalau "main" orang OFF.
Ramai-Ramai : WawaHahaha
HUDA : (Tetibe suara saya menyelit) Mana ada! Kat bilik nak main pun ON lampu la. Kalau tak, taknampak la.
Timah : Haish! Ko nih memang Keretaapi Gerabak KTM la HUDA.
HUDA : ? ? ?

Lala : Aku pula ada teka teki. Apa persamaan antara Ubi jadi kayu, Sakit gigi, dan Ibu mengandung.
HUDA : Aku! Aku! Takdir! 
Lala : Salah!
HUDA : Masa yang tentukan! Tempoh Masa! Tua! 
Lala : Salah! salah! Salah laA! Jawapannya.. Lambat cabut!
HUDA : Aah la betoi jugak. Ubi jadi kayu sebab lambat cabut. Gigi sakit pun sebab lambat cabut. Ibu pregnant? ...
Lala dan Ramai-ramai : Wakakakkakakak Haahahahhaa
Lala : Kak HUDA paham tak?
Ramai-Ramai : Gerabak Last KTM la HUDA nih..
HUDA : Arghhhh! Huh!

Tekateki yang ke3

Hanis : Apa beza Kereta baru dengan Isteri Baru?
HUDA : Hmm.. Malas main! Korang punya tekateki merepek repek la. Menci!
Hanis : Ala... Last la nih. Kali nih betoi punye. Cepat la teka.
Ramai-ramai : Aku tau. Tapi malas nak gtau. Bagi chance kat HUDA teka.
HUDA : Hurm.. Mmm.. Kereta Baru hari2 cuci anta carwash, lap dan bagai bagai la. Isteri Baru xyah pun. Mandi sendiri larh.
Ramai-Ramai : Salah! Kereta baru kalau nampak lubang, kena elak. Kalau Isteri baru.. nampak lubang kena.....
HUDA : Bohgok!!! Geramnye haku! Malas Kawan! Huh!
Ramai-Ramai : HUDA keretaapi KTM gerabak LAST plus tergelincir dari rail lagi. Kami dah nek AIRBUS. Bye Bye HUDA.
HUDA : Gile!  Gile! Tengok la sok! Aku search tenet cari tekateki POWER! Wek!

Sejam kemudian...

Junior Sem4 : Nampak tak akak Gerabak KTM?
HUDA : (hamboi! Sedap nya bahse ko. Mujur ko dapat aku, senior takbanyak kesah lagi cun. Huh!)

3 comments :

zatilnabilah said...

haha...pikiran sape yg ta suci neh..~ ;p

Nurulhuda Zaharni said...

hahahhaa... dorang la.
faiezul marah giler.

Anonymous said...

Likelikelike!!!!